Det er ikke alltid lett å komme i gang med et helt nytt bad. Det eneste du vet er at badet må fornyes. Det kan være flere årsaker. Enten er det umoderne eller så begynner det å bli både upraktisk og slitt.
Kathrine har lenge tenkt på at badet skal fornyes. Det tok rundt et år før tankene ble til virkelighet og at hun først virkelig bestemte seg. Purus besøkte Kathrine Sørland med Fredagspraten ved årskiftet for å høre om hennes kriterier. Hun var den gang opptatt av det minimalistiske, stilrene og det hvite.
Som motedesigner og modell hadde Kathrine en idé om hvordan hun ville det visuelle skulle se ut. Se hva hun sa den gangen på Fredagspraten.
Kathrine var også helt tydelig på at hun hadde behov for hjelp. Hjelpen var i all hovedsak for å sikre at det tekniske var helt i orden. Det måtte være profesjonelt og ikke minst etter forskriftene. God service var svært viktig. Spesielt på et område hun ikke var veldig kjent med.
En god rørlegger var viktig. Men rørleggeren måtte kunne kombinere hennes estetiske ønsker med moderne, praktisk og med god kvalitet.
Purus fikk muligheten til å følge Kathrine på sin reise. Mest for å lære om hvordan den bevisste forbrukeren går frem ved valg av håndverker, leverandør og ikke minst installatør. Hvor mye måtte hun selv involvere seg i prosessen og hvor mye frustrasjon kunne hun forvente.
Rørleggeren snudde alt på hodet
Nå har det gått nesten et år og Kathrine har fått sitt drømmebad. Et lite renovert bad på ca 8 kvadratmeter. Hele tanken var den optimale kombinasjonen av velvære, funksjonalitet og moderne design.
Valget av rørlegger falt på Hussein El Haddaoui som går under det populære navnet @Husseinfikser. Han er daglig leder i Norsk Rørservice og tidligere kåret til Norges hyggeligste rørlegger. Hussein har erfaring med å renovere baderom for kjente fjes og bruker tid på å kjenne kundens smak, tanker og behov før han går i gang med sitt arbeid.
«En god fagmann skal fungere som en personal shopper», sier Kathrine som er første til å innrømme at baderom er noe hun ikke er ekspert på. Jeg har fulgt Kathrine over tid og vet at hun har god smak», sier Hussein som mener at hennes egne tanker om helhvitt bad burde kompenseres med å vise til alle de mulighetene som finnes der ute. Når jeg lager/bygger et bad er det for en spesiell person,» sier Hussein.
«Alle kunder har sine egne tanker, men trenger veiledning for til å forstå de muligheter som skaper ens egen personlighet enda tydeligere. Alle kunder har behov for å føle seg spesiell og unik, og det er dette som er mitt mål med å levere bad til kunden», sier Hussein
Dialog og utvelgelse av produkter samt løsninger i felleskap
Den gode samtalen om baderommets fortreffelighet er viktig. Kathrine liker detaljerte fargekombinasjoner som bryter litt opp i det enhetlige. Samtidig som det skaper en unikhet. Når Hussein viser frem mørke og glatte fliser sammen med gullfarger skjønner Kathrine at dette er noe som tiltaler henne veldig. Når det er sagt bør både servant, dusj og designsluket stå i stil og harmoniserere med helheten.
Valget av design, stil og type produkter var det til syvende og sist Kathrine som valgte.
«Det var kanskje slik at det var Hussein som var så dyktig at han fikk sine løsninger presentert på en måte som gjorde at jeg følte alt ble mitt eget valg» legger Kathrine til.
Når en samarbeider tett med en rørlegger som tar ansvar blir oppussing av bad noe mer enn bare støy og frustrasjon.
Det blir en god reise hele veien synes Kathrine. Det å ha håndverkere inne i hjemmet ditt kan være krevende. Men det kan også være til insirasjon, god dialog og et samarbeid som gir hele prosessen en god opplevelse.
Kathrine er veldig tydelig på at det var et tiltak å bestemme seg for først å sette i gang. Hun ville ikke igangsatt et slikt prosjekt helt på egenhånd uten at hun kunne stole på rørleggeren eller fagmannen.
Når jeg nå ser resultatet og når jeg skjønner de egenskaper og kvaliteter de ulike produktene har, er jeg overlykkelig. Jeg har fått mitt drømmebad som kan brukes i kombinasjon med hverdag og fest. Kathrine har lært mye og forstått mye om alle baderommets egenskaper. Ikke minst er hun svært tilfreds med et designsluk hvor både Purus Line Chess Matt Svart og Purus Line Chess Gold kan byttes til ulike anledninger. Begge løsninger passer til helheten og designet på badet.
Sjekk ut Kathrines tanker om prosessen, løsningene og hvordan hun opplevde å få sitt drømmebad
Ønsker du mer insprasjon til ditt nye baderom?
Vil du ha oppdatering med nyhetsmail fra Purus og Joti?
Ditt navn og epost vil kun bli benyttet til nyheter sendt per epost. Trenger du du kataloger eller råd fra en sakkundig kontakter du Purus direkte på www.purus.no
Tilbakeping: Hvilken rolle har rørleggeren? - Vvsbransjen
Tilbakeping: Purus PRO Line - mye mer enn vakre sluk!