Merkevarens betydning for bransjen

Hvilken betydning har rørleggeren som egen merkevare i sitt nedlsagsfelt? Hvilken betydning har valg av produkter og løsninger.

Er det rørleggeren eller forbrukeren som er merkebevisst?

Har egentlig rørleggerkjedene noen faktisk innvirkning på valg av produkter og produsentenes merkevarer.

Egne merkevarer hos profilhusene og grossistene har også vært diskutert. Hvilke utfordringer står bransjen overfor?

Disse møter vi på VVS-Dagene Purus Live torsdag 20. oktober kl.12.00

Rune Flengsrud

Rune Flengsrud har 30 års erfaring som toppleder og har de syv siste årene vært administrerende direktør i Ahlsell Norge.

Få har mer inngående kjennskap til utviklingen av verdikjedene fra grossist til den enkelte fagmann. Ikke minst har Flengsrud bistått i oppkjøp, fusjoneringen og en vekst innen en bransje som kanskje har utviklet seg tregt i forhold til andre industrier. Har dette noe med merkevarene å gjøre? Hvor sterkt står egentlig merkevarer når det gjelder produkter og tjenester i VVS bransjen? Og hva gjør elektronikkbransjen annerledes enn VVS?

Purus har hatt et svært godt samarbeid med Ahlsell og Rune og vi er samtidig spente på hva veien videre bringer.

Kari Øgle Kjensberg

Kari har hatt lang fartstid som produkt- og merkevaresjef i Diplom-Is hvor hun senere også har vært Markedssjef. I tillegg har hun drevet Steen og Strøm magasinet.

Aller mest er Kari kjent som direktør for den rørleggerkjeden med sterkest merkenavn, Comfort-kjeden. Hun tok hele kjeden over i VVS Norge og ledet an hele merkevarestrategien både til Bademiljø og Comfort.

Purus har samarbeidet både med Comfort og Bademiljø og har sett deres likheter og ulikheter. Vi er svært spent på hennes syn på kjedenes merkevareposisjonering nå fremover, da hun har takket av som leder for denne gang.

Dag Inge Fjeld

Dag Inge har lang erfaring som rådgiver innen målgruppeanalyser og merkevarestrategier. Hans kjernespesialiserte kompetanse ligger i å utvikle kreative briefer hvor produkters egenskaper og unike historie konverteres til et differensiert etterlatt inntrykk overfor riktige målgrupper.

Dag Inge har vært kåret av Annonsørforeningen som beste foredragsholder og holdt hundrevis av foredrag innen merkevarens betydning. I tillegg er Dag Inge foreleser på Handelshøykolen BI, Westerdals, NKF, Kaospiloterne og Markedshøyskolen.

Purus har hatt stor glede av Dag Inge sin kompetanse på målguppeinnsikt og det å få slukets betydning i baderommet til en helt ny dimensjon.

Rull til toppen